vrijdag 18 januari 2013

1988




Het mag dan 20 jaar geleden zijn, maar rond elk EK-Voetbal wordt het me weer ingewreven. We zouden gaan kamperen in Frankrijk en als je dan vakantie hebt, wil je ook weg. Dat Nederland zou voetballen die avond, wuifde ik weg. “Dan kijk je toch gewoon in de kantine van een franse camping!” Dus we gingen. Tegen de tijd dat we echt het tentje moesten opzetten om nog op tijd te zijn, vonden we een camping. Maar zonder kantine. Beetje chagrijnig, liggend op z’n luchtbed met de radio aan z’n oor, moest hij horen dat Nederland een geweldige wedstrijd speelde. We werden na afloop nog gefeliciteerd door de grote verliezers van die avond, de duitsers. Ik word nog regelmatig geconfronteerd met de beelden die bij de wedstrijd hoorden in terugblikken op televisie. Zo ook met het commentaar dat er bij hoort, van Jan. Het zal hem niet meer overkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten