Het mag dan 20 jaar
geleden zijn, maar rond elk EK-Voetbal wordt het me weer ingewreven. We zouden
gaan kamperen in Frankrijk en als je dan vakantie hebt, wil je ook weg. Dat
Nederland zou voetballen die avond, wuifde ik weg. “Dan kijk je toch gewoon in
de kantine van een franse camping!” Dus we gingen. Tegen de tijd dat we echt
het tentje moesten opzetten om nog op tijd te zijn, vonden we een camping. Maar
zonder kantine. Beetje chagrijnig, liggend op z’n luchtbed met de radio aan z’n
oor, moest hij horen dat Nederland een geweldige wedstrijd speelde. We werden na
afloop nog gefeliciteerd door de grote verliezers van die avond, de duitsers. Ik
word nog regelmatig geconfronteerd met de beelden die bij de wedstrijd hoorden in
terugblikken op televisie. Zo ook met het commentaar dat er bij hoort, van Jan.
Het zal hem niet meer overkomen.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten